karambol

Karambológia 1. rész

Mottó:” aki eddig nem okozott balesetet, majd ezután fog”

A téma az utcán, illetve a roncstelepeken hever, évtizedekig tartó teleregényfolyam forgatható belőle, sajnos.

Sohasem úgy ülünk a volán mögé, hogy most karambolozni fogunk, de megtörténhet. Ez a kis írás biztosítási szemszögből ahhoz próbál segítséget nyújtani, hogy ha megtörténik a baj, akkor mit tegyünk illetve mit ne tegyünk és hogyan próbáljunk legjobban kijönni belőle.

Baleset esetén az első teendőnk legyen megbizonyosodni arról, hogy mindenki sértetlen. Ha nem így lenne, akkor okvetlenül hívjunk mentőt és rendőrt !!!

Mindenképpen érdemes rendőri helyszínelést kérni, mivel  a kárrendezésben sokat tud segíteni a

Ha kinyílt a légzsák. akkor ajánlott aznap, de legkésőbb másnap felkeresni a baleseti sebészetet és nyaki röntgent csináltatni. A légzsák miközben életet ment nagyon nagy erőhatásokat képes közvetíteni a fejre és csúnya rándulást, sérvet tud okozni főleg gyerekek és idősek esetében.

Az úgynevezett ” kék-sárga”  baleseti bejelentő kitöltését kellő figyelemmel tegyük.

A vétkes autó biztosítója a bejelentés után kiküld minden félnek egy paksamétát, amin még egyszer le kell írni a baleset körülményeit és vissza kell küldeni a biztosítónak. Na ilyenkor jön jól a rendőri helyszínelés ,mert a vétkes fél, tisztelet a kivételnek, már nem úgy emlékszik, hogy ő lenne a hibás a történtekért, Esetleg  nem küldi vissza a papírokat vagy azokon már más szerepel mint a helyszínen kitöltött bejelentőn. Ilyenkor nincs más út, mint pereskedni vagy „lenyelni” a kárt.

Ha a fentieken túl vagyunk akkor jön a „hogyan tovább”, hogy lesz nekünk újra működő, hibátlan autónk, vagy miből veszünk egy másikat.

De ez már a következő poszt témája.

(folyt. köv)