sífelvonó

A felhők felett mindig kék az ég…

Alatta a Szürke 50 árnyalata.

Száguldás, sercegő hó a lécek alatt, hütte, bombardinó, havas hegycsúcsok, szauna, bor, buli… talán a legfantasztikusabb kikapcsolódás 2-3000 méteren, szikrázó napsütésben, a felhők felett eltölteni egy hetet valahol egy sípályán.

Aki valaha átélte ezt az életérzést, könnyen ennek a sportnak a szerelmesévé válhat. Szerelmesen pedig ki az az őrült, aki azon gondolkozik, mi lesz, ha beborul az ég, hogy nem minden úgy történik esetleg, mint a mesékben?

Amikor folyamatosan a pozitív gondolkodás előnyeiről szóló cikkek garmadával találkozunk a neten, ki az, aki azon morfondírozik: “Mi lesz, ha?” Örülünk a szabadságnak és ez rendben is van, végre léc van a lábunkon! Végre száguldhatunk!

Nem szeretünk azon mélázni, vajon mi van, ha épp velünk történik egy rossz mozdulat, esetleg karambolozunk útközben. Persze élvezzük a szabadságot! Ha viszont jönne a Szürke 50 árnyalata, akár több millió forintunk bánhatja. Érdemes elgondolkozni azon, hogy a síelésre indulók 70%-a nem köt utasbiztosítást! A személyautóval síelni igyekvők 80%-a nem köt az utasbiztosításon belül gépjármű assistance szolgáltatást és az autók kb. fele nem rendelkezik Casco biztosítással.

Talán azért, mert azt hiszik, sokba kerül… Biztosan megfizethetetlenül drága… napi 1 bombardinó vagy gőzgombóc is kitelik az árából fejenként, olyan sokba kerül mindez. Ennyit talán megér a biztonságunk! Persze ha gond nélkül hazaérünk, akkor jó választás a bombardínó (Livignóban pl. nem sajnálják belőle az alkoholt), de ha nem, akkor sikerült a világ legdrágább nedűjét iszogatni a napfényes teraszon.

Síterep

Nézzük az árakat: Ausztriában lehoz a hegyről a motoros szánkó 500 euróért, aztán a mentő bevisz a kórházba 200 euróért, ha elegánsan, helikopterrel kívánjuk ezt az utat megtenni akkor a számla közelebb kerül az 5000 euróhoz. A kórházi ellátás 1000 eurótól indul és határ a csillagos ég, a hazaszállítás megszervezése és finanszírozása hasonló összegekbe kerül. Az autónk kinti javítása esetén mindjárt úgy fogjuk érezni magunkat, hogy Bugattival járunk. Karambol esetén az autónkat 5-600 euróért viszik le az útról az első autószervizig… és még folytathatnám a sort a végtelenségig, nagyjából egy pesti lakás árát elbukhatjuk minden túlzás nélkül napi egy gőzgombóc árán.

A fenti szösszenet apropója egy friss eset, hazafelé jövet egy házaspár karambolba keveredett, nem ők voltak a hibásak és volt biztosításuk utas-, autó assistance kiegészítővel, és Casco az autón. A számla eddig kb. 2000 euró és az autó hazaszállításának költsége. Az autó totálkáros, természetesen a kinti hatóságok csak jegyzőkönyvet vettek fel, határozat majd valamikor lesz, így az autót a Casco biztosító fogja kifizetni és az önrésszel együtt idővel behajtani a károkozó biztosítóján, a hazaszállítást az utasbiztosítás autó assistance fedezetének terhére a biztosító szervezte illetve térítette, ahogy a kórházi számlát is. A többi eddig felmerült költséget vagy valamelyik szerződés biztosítója téríti meg utólag vagy a károkozó biztosítóján próbáljuk meg behajtani majd, ha lesz határozat.

Miért pont most írom ezt a posztot? Mert biztosítási alkuszként, idén, most keveredtem bele egy ilyen ügybe és segítettem az egyik ügyfelem hazajutását a kötvényekhez tartozó feltételek alapján a legoptimálisabb megoldást kitalálni, illetve mindezt a biztosító felé kommunikálni.
Ne feledjük, a biztosítás is egy szakma, ha már kötünk biztosítást, akkor baj esetén vegyük bátran igénybe a biztosításközvetítő tudását, szakmai tapasztalatát, kapcsolatait. Ez is benne van a biztosítás díjában.