kis autó

Casco díjak…..mennyi az annyi

A magyar új autó eladások száma még mindig elmarad a 2008-as gazdasági válság előtti időszaktól, de 2016-ban a márkakereskedők 25 százalékkal több új autót  adtak el, valamint a használt autó import is 16 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Ez pedig magával rántotta az új gépjárművekre kötött kötelezőbiztosítások számát: az elmúlt évben 19 százalékkal nőtt ez az arány. Viszont az új szerződések több mint 50 százalékát még mindig 6 évesnél idősebb autókra kötik – derül ki a Netrisk statisztikáiból.

A casco-biztosításokat tavaly átlagosan 6 év 2 hónapos autókra kötötték. Míg az esetek több mint 20 százalékában 8-9 éves autókra szerződtek az ügyfelek. Ebben szerepe van annak, hogy a biztosítók egyre kedvezőbb termékekkel igyekeznek a korosabb járműveket is fedezetben tartani. Ennek oka, hogy még mindig sok a 2007-08-ban hitelre vásárolt autó, amelyekre 8-10 év volt a futamidő, amely még mindig tart vagy tartott. Ezekre a gépjárművekre a hitelező folyamatosan megköveteli a casco fenntartását.

Míg tavaly az úgynevezett azonnali casco-kötések díja alig 2-3 százalékot emelkedett, addig az évfordulós váltók átlagdíja 12 százalékkal drágul. Ezzel együtt az évfordulós váltók átlagosan továbbra is jóval kedvezőbb összeget fizetnek a cascóra: az új autók átlagdíja jelenleg 90 100 forint, ami több mint 55 százalékkal magasabb, mint az évfordulós váltók 58 000 forintos éves összege.

Egyre többen választanak kiegészítő fedezetet is: a tavaly megkötött kötelezőbiztosítások 26 százalékához kötöttek szerződést egyéb káresetekre is. A leggyakoribb ilyen fedezet az üvegkárokhoz kapcsolódó önrész biztosítás (11 százalék), az autósegély (7 százalék) és a kiegészítő élet- és baleset biztosítások (4,4 százalék) voltak.

Forrás: Napi.hu

A fenti számok csak statisztikák, de azért érdemes autónkra kalkuláltatni és újrakalkuláltatni casco biztosítást…lehetőleg alkusszal, mert ismeri a biztosítás feltételeit.